nu får det vara nog

vad är egentligen meningen med att vara sjuk? Varför blir man sjuk? Varför gjorde någon så att människor blir sjuka?

Den självklara anledningen är väl att man råkat komma i kontakt med en bacill eller ett virus. Man kanske har ätit något dåligt eller rent utav har gjort illa sig. Att man blir sjuk för att man har gjort illa sig är väl iofs ganska bra, så man inte gör det igen. Men, varför har någon gett oss denna svaghet?

Jag förstår inte. Jag hatar att vara sjuk. Oavsett hur mycket energi man än försöker få i sig så försvinner den lika snabbt. Den går inte till rätt ställe. Man orkar inget. Man ligger som en jävla degklump i soffan. Det enda som jag saknar är en antennkabel till tvn i sovrummet. Om jag hade haft den så hade jag inte lämnat min säng.

Men men, här sitter jag, 4:e dagen i min ensamhet. Jag har tröttnat, jag har svettats, jag har frossat, jag har hostat... jag vill bara sova nu. Sova i ett dygn så jag kan vara frisk och boka min resa till london imorgon. Faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0