Jan Björklund=fitthuvud

ARGARGARGARG!! Jävlafitt Jan Björklund. Ta bort honom! Om han ska vara skolminister när jag är klar vill jag fan inte vara lärare i sverige!

Jul är mer tradition än en kristen högtid dagens läge. Allt fler kristna tror inte aktivt utan hoppas och njuter av de tillfälligheter som kristendomen ger.  Däremot så TROR i princip ALLA somalier som kommer till Sverige och går i skolan. Jan Björklund, du närmar dig Sverige demokraterna när du säger att vår tro är viktigare än deras. Att vår gud är bättre. Visst, han säger att det inte är det han menar. Men hur känner de utländska eleverna som kommer hit och får höra att deras tro inte är lika viktig? Visst, kristendomen är "Sveriges" religion, men vi kan ju inte förkasta de andra religionerna bara för det. Nej, när eleverna ska studera religion ska de stora religionerna få lika mycket plats.

Jag vill ha kvar jul, påsk och alla andra högtider, men det är för att de är Svensk tradition och en del av vår kultur. Inte för att jag tror att vi firar nån killes födelse/död för 2000 år sedan. Jag vill även att vi ska ha skolavslutningar i kyrkan och sjunga nationalsången den 6 juni varje år. Men det vill jag för att det hör till oss. Det blir effektfullt och fint. Jag vill inte göra det för att tacka gud för att jag klarat ett år till i skolan. Sen ska man självklart uppmärksamma de högtider som finns i andra religioner också. Speciellt om man har någon i klassen från en annan religion. Varför inte göra en sak av det? Låt eleven berätta om den och bjud in till diskussioner.

Jag är inte ateist. Jag är döpt, jag är konfirmerad. SJälvklart säger inte detta att jag är troende, nej, jag säger att jag är det. Jag tror på något efter döden. Vad det är det vet jag inte. Men jag vill tro att det inte bara tar slut. Sen tror jag även på BIG BANG. Jag tror självklart på DARWIN och jag anser även att Budismen har viktiga värderingar.

Men i skolan ska inte min tro färga barnen. Där ska vi (lärare) informera barnen om olika religioner samt naturvetenskapens syn. Vi ska informera dem så att de själva kan forma sin egen mening och tro.

Jimmie ifrån SD sitter och ler just nu. Var det inte han som sa "Bevara Sverige Svenskt"? Kultur ja, våra traditioner ja. Ta inte bort jul och alla andra bra helgdagar som alla älskar. Men ta inte in kristendomen som ett separat ämne i skolan igen. Det är bara dumheter. Hur ska vi kunna uppfostra egentänkande ungdomar om vi hjärntvättar dem med kristendomen och påstår att allt annat inte är lika viktigt?

Nej fy fan säger jag bara till Jan Björklund. Vem ger dig, Jan, rätten till att köra över Skolverket? Menar du att du kan mer om skolan och barns utveckling än de?

Dumhuvud!! Fan vad arg jag är.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Bra sagt fia, blev också skit arg när jag läste det där!

2010-10-10 @ 08:24:24
URL: http://misspheno.soclog.se/p
Postat av: Mr.G

Ja, låt oss anpassa oss efter folk ifrån ett land dom inte har haft ett styre på 20 år, som är uppdelar av fundamentalister och har en extremt nedvärderande syn på andra än muslimer. De tillför så mycket i ett demokratiskt land. Om du är kristen i Somalia, kan du ju se hur det går. Huvudet avhugget på al-Jazeehra.



2010-10-10 @ 09:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0