Tomte Fröken

Sliten måndag. Jag känner fortfarande av min helg. Dock blev jag inte sjuk fastän jag sov utomhus. Det är ju en positiv sak. Frågan är om emmelie blev det. Det var hon som hoppades på det. Sofie lät inte så pigg idag. Men hon är liten så det är nog därför.

Jag och sofie tog oss en mysig runda med hästarna idag. Det var helt underbart! Jag vill ha en häst! Men, det kostar tydligen en del pengar. Damit. Fint väder var det iallafall. Sol och ganska mild bris så jagred i t-shirt.

Nu på eftermiddagen har jag läst Vetenskapsteori för nybörare av Torsten Thurén. Anledningen till varför jag berättar denna ointressanta händelse är för att boken är grymt bra. Man får verkligen ställa sig själv mot väggen och börja fundera på vem man själv är hur man själv värderar "sanningar" om det nu finns något som är sant. Jag börjar faktiskt tvivla på att det finns. Visst 1+1=2... men det är ju bara för att vi har kommit överens om det. Vi skull eju lika gärna kalla det för jhakdk+jhakdk=fcgfhj. Eller ja, man kanske inte fattar om man inte läser boken. Intressant är det iallafall, och jag är helt överlycklig över att få plugga igen, eller snarare plugga mot något jag vill göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0