Sommarstuga

Godkväll gott folk!

Dagen till ära har spenderats på pärs föräldras lilla sommarstuga långt ute i skogen. Det har ätits körsbär till laxerande effekt, nästan förstört min nya mobil samt räddats småbarn. Det senaste var det väl i och för sig mest jag som gjorde, barnräddare som jag är.

Barnet i fråga är pärs systers dotter Tea på 2 år som var en aning trött här på kvällskvisten. Hon hade fått ny blöja, mumsig välling och en napp i munnen. Hon var helt enkelt klar för sängen. Tyvärr (eller ska man säga tyvärr när hon är så söt så hon vill ge alla en godnattkram och puss) aja, hon sprang omkring lite i alla fall och råkade se sin balja som hon tidigare på dagen hade badat i. Jag lovar att hon bara skulle titta lite, men liten och trött som hon var så fick och lite framåtvikt och rent ut sagt dök i med huvudet först.

Eftersom jag var snabb på att ta tag och lyfta upp henne glömde jag att jag satt med mobilen i handen. Den fick helt enkelt också bada. Yey...

Nu ska jag fundera på om jag har råd att gå ut och vara trevlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0